سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی برخی از معایب اپلیکیشن مکعب روبیک


اپلیکیشن روبیکا یک اپلیکیشن ارسال محتوای صوتی و تصویری است، اما اپلیکیشن روبیکا مانند بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی محبوبیتی در نزد کاربران ایرانی ندارد.

به خصوص در نوروز 1396، تبلیغات گسترده روبیک در چندین برنامه تلویزیونی پرمخاطب، ادعای ارائه اینترنت رایگان و مسائل امنیتی مربوط به در دسترس بودن و امنیت این برنامه، واکنش بسیاری از کاربران را در فضای مجازی به دنبال داشت.

ارائه محتوای صوتی و تصویری توسط اپلیکیشن های زیادی انجام می شود، اما اپلیکیشن روبیکا با شعار "همه جا همه جا" (شعار به سرقت رفته است) سعی کرده است همه این مطالب را در یک مکان جمع آوری کرده و به آرامی در اختیار کاربران قرار دهد. حضار.

اپلیکیشن روبیکا در نگاه کاربران ایرانی آن چیزی نیست که در تبلیغات این اپلیکیشن دیدیم. بسیاری از کاربران با این شرایط موافق نبودند، آن را دوست نداشتند و با افشای حقیقت برنامه سعی در جلوگیری از استفاده دیگران از آن داشتند.

از کپی برچسب و لوگو و تست رایگان اینترنت گرفته تا تحلیل تبلیغاتی گسترده و پرهزینه و نگرانی در مورد امنیت و داده های کاربران، همه اینها موضوعاتی هستند که اخیراً در برنامه روبیک به آن اشاره شده است.

ما به بررسی این برنامه پر از تبلیغات و نحوه دانلود روبیکا با لینک مستقیم ادامه خواهیم داد. با اپ ناب همراه باشید.


برخی از ضعف ها و ابهامات پازل روبیک را ارائه می کنیم

1. مسئله امنیتی مبهم در روبیک

مهمترین دلیلی که مخالفان این اپلیکیشن به آن اشاره می کنند، دسترسی به سایر برنامه های کاربری در سورس کد این اپلیکیشن است. طبق تحقیقات، دسترسی روبیک به تلگرام و سایر پیام رسان های موجود در سیستم عامل کاربر باعث اعتراض بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی شد.

تصویری که در زیر مشاهده می کنید تصویری است که با اجرای مکعب روبیک در Run Tom و جستجوی تاپیک تلگرام از تاپیک های دریافتی به دست آمده است. یعنی این نرم افزار می تواند به تمامی اطلاعات تلگرام شما از جمله مخاطبین، گروه ها، عکس ها، فیلم ها و فایل های صوتی دسترسی داشته باشد.

اجرای برنامه های مختلف در زمان اجرا می تواند مجوزها و اقدامات آنها را در زمان اجرا مجاز کند و به فایل ها و مسیرها اجازه دهد به درستی نمایش داده شوند. انجام این کار در برنامه روبیک شگفت‌انگیز است و نشان می‌دهد که این برنامه بیش از یافتن راه‌حل‌هایی برای ارائه خدمات، با برنامه‌های دیگر ارتباط دارد.

از سوی دیگر، حامیان این اپلیکیشن می گویند که رویکردهای موجود در روبیک عادی است و بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی این رویکردها را دارند و هیچ چیز عجیب و جدیدی در اپلیکیشن روبیک وجود ندارد. با این حال، مخالفان روبیکا در پاسخ به مبهم بودن اطلاعات مالک یا صاحبان این اپلیکیشن و غیرقابل تشخیص بودن آنها، نگران هستند که دسترسی موجود اطلاعاتی را در اختیار افراد ناشناس قرار دهد که می توانند اقدامات مخربی را علیه کاربران انجام دهند.

2- عدم وجود کامل قسمت های مختلف اپلیکیشن روبیک

یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از اپلیکیشن روبیک، کامل نبودن قسمت های مختلف آن است که باعث می شود روبیک یک اپلیکیشن نیمه کاره به نظر برسد و پاسخگوی نیاز کاربر نباشد. به عنوان مثال در قسمت پخش زنده این اپلیکیشن، برخی از شبکه های پرمخاطب مانند تماشا و آی فیلم غایب هستند و این ضعف عجیب به نظر می رسد، زیرا تمامی اپلیکیشن های موجود در حوزه پخش زنده تلویزیونی از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشور پشتیبانی می کنند. . اما در روبیک که به نظر می رسد از پشتیبانی قوی برخوردار است، بسیاری از کانال های تلویزیونی وجود ندارند و کاربران برای تماشای آن ها باید از سایر اپلیکیشن های موجود استفاده کنند.

در حالی که رسانه ملی دارای بیش از 30 شبکه مختلف ملی و استانی است، این اپلیکیشن تنها از 10 شبکه پشتیبانی می کند و به نظر می رسد که سایر شبکه ها در طول برنامه ریزی و برنامه ریزی روبیکا به فراموشی سپرده شده اند.

یکی دیگر از ایرادات محتوای این اپلیکیشن ناقص بودن محتوای ویدیویی ارائه شده توسط ارائه دهندگان آن است. برخلاف ادعای کارکنان روبیکا؛ همه سریال ها و فیلم های محبوب در این برنامه گنجانده نشده است، جمع آوری 10-12 برنامه در یک برنامه درست نیست.

به عنوان مثال سریال های پرطرفداری مثل شهرزاد یا بسیاری از فیلم های روزانه در روبیکا موجود نیستند و فقط فیلم ها و سریال هایی در روبیکا قابل مشاهده است که با کمی جستجو در نسخه رایگان (رایگان و قانونی) آن ها یافت می شود.

3- هویت سازندگان روبیک مشخص نیست

طبق اطلاعات رسمی وب سایت رسمی روبیکا، شرکت سازنده این اپلیکیشن با نام شرکت فناوری های هوشمند پارسی نوین ثبت شده است. اما جالب است بدانید که دامنه این اپلیکیشن با نام پردیس هوشمند آسمان به ثبت رسیده است که کاملا با شرکت ذکر شده در سایت رسمی این شرکت متفاوت است.

در مورد سوابق این شرکت ها می توان موارد زیادی را مطرح کرد، اما در این مقاله به ابهام نگهبانان Rubix می پردازیم که این تفاوت ها و تضادها ما را می ترساند، نه اینکه ما را به سمت خدماتی که ارائه می دهد جذب کند. این به این دلیل است که Rubicast اطلاعات شخصی کاربران را دارد.

همانطور که در اولین نکته این مقاله اشاره کردیم، دسترسی فعلی به منبع روبیک نگران کننده است، زیرا به نظر می رسد یک برنامه مبهم و مشکوک است و هیچ اطلاعات رسمی در دسترس نیست.

4- تاخیر و قطع ناگهانی برق

در حین کار با این اپلیکیشن که به دلیل نگارش نقدها و جنبه های منفی و مثبت آن ساخته شده است، بارها متوجه قطع شدن ناگهانی و پیغام عدم اتصال به سرور این اپلیکیشن شده ایم. اجتناب ناپذیر است که روبیکا و اگر حوصله این پیام ها را نداشته باشید، مطمئناً خسته می شود.

خرابی ممکن است موقتی باشد و معمولاً با باز کردن و بستن برنامه رفع می شود. این ممکن است به دلیل آسیب پذیری سرور یا مشکل برنامه نویسی Rubica باشد.

5- عدم حضور مستقیم مردم و برنامه ها در شبکه تعاملی روبیکا

یکی از قسمت‌هایی که بیشتر درباره روبیک صحبت می‌شود، بخش تعاملی برنامه روبیک است، جایی که یکی از مقامات برنامه می‌گوید هنرمندان و افراد مشهور مستقیماً با مردم در ارتباط هستند، اما بررسی‌های ساده ما نشان می‌دهد که لحن نوشته شده در پیام‌ها و تصاویر پست شده، در خوشبینانه ترین حالت، یک مدیر اختصاصی برای همه صفحات موجود منتشر می کند.

6- خرابی سکتور مگاپی برخلاف ادعا!

یکی از بخش‌های ویژه و مهم اپلیکیشن روبیکا، بخش پرداخت، خرید و شارژ است که مسئولان ادعا می‌کنند اقیانوسی از گزینه‌های پرداخت و مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما گزینه‌های نصف و نیمه در دسترس هستند. کاربر بخشی از خرید است به طور کلی، تمام ادعاهای روبیتسا در مورد کامل بودن بخش مالی صرفاً امکان خرید کمیسیون و پرداخت در برنامه های موجود در آنجا است که به دلایل امنیتی قابل استفاده نیست!